IKEA heeft zichzelf gecementeerd als het mekka van alles wat met interieur te maken heeft. Een bezoek aan een IKEA-magazijn kan een schat aan alles blootleggen waarvan je niet wist dat je het nodig had, maar dat je moet bezitten.
Bovenop de grote verscheidenheid die het bedrijf biedt, is het feit dat alles een betaalbaar ontwerp heeft. Hierdoor is IKEA de favoriete winkelbestemming geworden voor nieuwe appartementhuurders, nieuwe studenten en huiseigenaren met een beperkt budget.
Hoewel de producten goedkoop zijn, zijn ze nog steeds gemaakt van degelijke kwaliteitsmaterialen. Het bedrijf richt zich echter op betaalbaarheid, niet op topmerken.
En op een gegeven moment heeft u mogelijk een vervangend onderdeel nodig om uw aankoop zijn werk te laten doen.
Sommige van deze onderdelen zijn gratis, andere zijn beschikbaar tegen een prijs. De vraag is hoe u door de uitgestrekte wateren van contact met het bedrijf kunt navigeren om snel te krijgen wat u nodig heeft.
Hier zijn de tips die we hebben verzameld om u te helpen het gedoe te vermijden om online vervangende onderdelen van IKEA te krijgen.
Een korte geschiedenis van de betaalbaarheidsmissie van IKEA
De Zweedse retailer IKEA is al tientallen jaren een vaste waarde voor shoppers met een beperkt budget. Maar de krachtpatser waarop we tegenwoordig vertrouwen voor stijlvolle en betaalbare manieren om onze huizen te vullen, gebeurde bijna niet.
De oprichter en dromer achter IKEA, Ingvar Kamprad, zou aan het werk zijn op de boerderij van zijn familie in Zweden. Met armoede die iedereen treft, was de Grote Depressie een tijd van hard werken – niet van innovatie.
In plaats daarvan begon Ingvar lucifers te verkopen voor centen voordat ze die ondernemersgeest verder bracht. De vader van zijn moeder had een winkel buiten de stad en Ingvar leerde over klantenservice en financiƫn door zijn ervaring daar.